Träningsrapport 4/2 : “Det är det enda frågetecknet”

Under ett soligt men kallt Olympiafält fick vi se HIF tränare väldigt lätt inför morgondagens match mot Elfsborg.

Saknades gjordes: Anton Nilsson, Daniel Hafsteinsson, Andreas Granqvist, Dennis Olsson, Kalle Joelsson, Alex Nilsson, Marcus Olsson och Assad Al Hamlawi.

På grund av morgondagens match blev dagens träning väldigt lätt, med få övningar och väldigt lekfull stämning. Träningen avslutades dessutom tidigare än vanligt. Detta gör naturligtvis (Tyvärr för er som uppskattar dem) att dagens träningsrapport blir extremt kort.

Träningen inleddes som vanligt med uppvärmning ledd av Marcus Linnér. Därefter tog Mattias Lindström hand om Kvadraten, en lekfull övning samt kvadraten återigen. Mängder av skratt hördes på grund av den lekfulla stämningen samt de straff som utdelades till de förlorande spelarna.

Efter det blev det precis som igår fokus på speluppbyggnad och man använde sig av samma övning som under gårdagen, med den smärre skillnaden att man var betydligt mer liberal i hur spelet skulle byggas upp genom mitten. Det ska även tilläggas att Alhaji Gero fortsätter att testas som högerytter, jag blir därför inte förvånad om han därför får en del speltid på denna position under matchen imorgon. Alvin Holmgren och Simon Bengtsson kommer antagligen också få en hel del speltid. Det enda frågetecknet här är på vilken position unge Simon Bengtsson kommer få spela då det råder brist på yttrar samt att man bara har en naturlig vänsterback i Truppen i form av Emil Hellman.

Dagens Träning avslutades efter lite mer än en timme.

Tidigare idag så presenterade HIF både matchtrupp och startelva enligt nedan:

1. Anders Lindegaard [mv]
2. Ravy Tsouka
5. Brandur Hendriksson
6. Andreas Landgren
8. Vladislav Kreida
9. Alhaji Gero
10. Rasmus Jönsson
11. Max Svensson
21. Charlie Weberg
24. Emil Hellman
39. Anthony van den Hurk

Avbytare:
40. Ian Pettersson [mv]
14. Casper Widell
16. Jakob Voelkerling Persson
23. Noel Mbo
31. Victor Göransson
32. Simon Bengtsson
38. Alvin Holmgren

Min Twitter: AnthonyThrn

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!