Allsvenska notiser – Waris är iskall i Europa

Han har imponerat stort, han leder skytteligan, men trots detta är han totalt ointressant för de Europeiska klubbarna!

Ja, det handlar ju så klart om Häckens Majeed Waris. Häckens afrikanske stjärna är på väg över 20-målsstrecket men ointresset från utländska klubbar håller i sig. Ung och spektakulär men i nuläget långt i från en utlandskontrakt.
Två veckor före pågående transfermånads slut så har fortfarande inte det minsta hänt kring Häckens ghananske stjärna.

Nej, ingenting. Det finns ingenting. Vi har inte ens fått ett enda samtal om honom, avslöjar Häckens sportchef Sonny Karlsson till Fotbolldirekt.se

Priset på Majeed Waris är emellertid högt satt. Uppgifter till FotbollDirekt visar att göteborgarna vill ha uppemot 25 miljoner kronor för den unge afrikanske anfallaren som har kontrakt fram till 2015.