Påsken börjar i Borås

Robin Simovic går från klarhet till klarhet numera Foto: Bjarki Tordarson

I morgon åker HIF till Borås för att inleda påsken med att möta Elfsborg. Med i truppen är Robin Simovic, för första gången sen i oktober.

Foto: Bjarki Tordarson
Robin Simovic är med i matchtruppen..
Foto: Bjarki Tordarson

Den RödBlåa påsken inleds i Knalleland. Matcherna mot Elfsborg brukar bli tuffa historier med bra tryck på läktarna. Vem minns inte den starka röstinsatsen från bortamötet 2011?

“Åker man till Borås så är det viktigt med vårt spel. Vi ska vara förberedda på vad de gör. Men det är vårt spel som gäller. De gillar inte heller att springa efter bollen. Får vi igång vårt passningsspel så kommer de inte att gilla det.” säger Kalle Björklund till HIF.se

Robin Simovic har kommit igång efter sin operation, han har en bit kvar innan han har fått upp flåset men han tror att det kommer snabbt. “Det är skönt att vara tillbaka. Vi får se om det blir aktuellt med 90 minuter.” säger han till Expressen.

Efter matchen mot Elfsborg väntar bortamöte mot Halmstad vilket ger tillfälle till två bortamatcher på nära håll. Det brukar vara bra uppslutning på HIF-supportrar och god stämning. Ett perfekt sätt att fira påsken på helt enkelt.

Matchtruppen: 2. Carl Johansson, 3. Loret Sadiku, 7. Mattias Lindström, 8. Ardian Gashi, 9. Robin Simovic, 11. Arnór Smárason, 15. Emil Krafth, 21. Christoffer Andersson, 22. Andreas Linde (mv), 23. Daniel Nordmark, 24. Anton Kinnander, 25. David Accam, 26. Peter Larsson, 27. Måns Ekvall, 28. Jere Uronen, 30. Pär Hansson (mv), 31. Elias Andersson, 33. David Svensson, 55. Abdul Khalili

Björn Velander BBL

1 kommentar

1. Jepp, ska klämma in båda matcherna då lämpligt nog brosan bor i Göteborg så mellan matcherna ska man väl hinna med lite påskfirande också -:)

Skönt Simovic är tillbaka i truppen om än bara för ett inhopp i helgen, men behövs alternativ nu när Santos är skadad – någon aning om hur det står till med vår favisbrasse?

På förhand är man nöjd med 4 pinnar på dessa två matcher:
    Elfsborg borta brukar alltid vara tufft men oavgjort känns inte omöjligt, medan HBK som tidigare var helt omöjliga på bortaplan för “di röe” är numera i “ÖIS-klass”: favismotståndare som innebär säker seger & gör bara kapten Pär & Co sitt jobb, så bör påsken sluta trevligt för oss HIF:are – kanske en repris på Gashis kanon mot HBK i fjor vore önskvärt -:)