Alvaro tar över Helsingör

141003 Helsingborgs Álvaro Santos under fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan Helsingborg och Kalmar den 30 Oktober 2014 i Helsingborg. Foto: Avdo Bilkanovic / BILDBYRÅN / Cop 115

Näst sist i tabellen och enbart åtta inspelade poäng på 13 omgångar. Med förhoppningar om energipåfyllnad har nu FC Helsingör utsett den förre HIFaren Alvaro Santos till ny huvudtränare

– Det är dags för andra att ta in ny energi runt laget och förhoppningsvis skrapa ihop en massa poäng. Jag är helt säker på att Alvaro och resten av teamet kan göra det!

Uttalandet kommer från FC Helsingörs avgående huvudtränare, Daniel Pedersen, som nu kommit till vägs ände i sitt uppdrag för klubben. Samtidigt meddelar klubben att det är den förre HIFaren, Alvaro Santos, som tar över huvudsysslan i klubben. 43-årige Santos fick lämna HIF tidigare i vår och i Juni klev han in som assisterande tränare rakt över sundet. Att en tuff uppgift väntar för ikonen är det inget snack om. FC Helsingör, som huserar i danska andraligan, har enbart lycats skrapa ihop åtta poäng på den inledande 13 omgångarna och har enbart Næstved Boldklub bakom sig.

Vidare skriver klubben:

– Med Alvaro får vi en erfaren, taktisk kunnig och kompetent Chefstränare som, till råga på allt, har en lång erfarenhet som professionell fotbollsspelare

Alvaros första utmaning blir lördagens hemmamöte med tredjeplacerade FC Fredericia. Matchen spelas på Helsingør Stadion med start klockan 18.00