“Vi hoppas att HIF fansen hörs mer än motståndarnas”

Stefan ringde upp från hotellet i Polen
för att diskutera inför matchen. Det
verkar vara en positiv anda i laget
och det bådar gott för kvällens
drabbning i Wroclaw.

Hej Stefan, sviten är nu bruten och HIF är åter igen dödliga hemma på Olympia. Varför lyckades ni inte komma upp till er vanliga nivå?

Vi fick en tuff start, mötte inte bollar tillräckligt och var inte lika aggressiv som i tidigare matcher. Det är tufft att ligga under med två mål men det är bara att komma tillbaka.

Det kanske har att göra med att vi inte fick till en intervju sist?

Haha, ja vi får lägga all skuld på dig.

Nu väntar match i Champions League igen, hur redo känner ni er för matchen?

Vi känner oss bra pålästa om motståndet, Reine har följt dom under tre matcher och har gett oss en bra bild. Det är två intensiva matcher som vi ser framemot.

Har ni några skador i truppen som förhindrar spelare att delta?

Det är bara Erlend som saknas.

Du har tidigare talat om lagets tolfte man, supportrarna, hur viktigt blir det tillresta stödet ikväll?

Det är alltid viktigt och skönt med supportrar som stödjer oss i alla lägen. Vi hoppas att HIF fansen hörs mer än motståndarnas.

Trots innebörden för laget så väljer klubben Tv-pengar före supportrarnas deltagande i returen. Det kan eventuellt bli fråga om en bojkott av matchen, hur tror du att det påverkat laget?

Den frågan får du nog ta med klubben. Men det är synd om inte alla kan se matchen. VI själva vill alltid ha en bra stämning och en tolfte man på hemmaplan. Samtidigt får man förstå klubben också.

Slutligen, lycka till ikväll.