Uppgifter: Målvaktstalang lånas ut till Serie A-klubb

200927 Helsingborgs målvakt Nils Arvidsson under uppvärmningen inför fotbollsmatchen i Allsvenskan mellan Helsingborg och Östersund den 27 september 2020 i Helsingborg. Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN / kod PA / PA0075

Det har väl knappast undgått någon att HIFs målvaktstalang, Nils Arvidsson, provspelat med Serie A-nykomlingarna Venezia. Enligt färska uppgifter från italiensk media så skall 18-åringen nu vara klar för en utlåning kommande säsong

18-årige Arvidsson har tränat med vårt A-lag under längre perioder men är främst hemmahörande i vårt U19-lag. Det har dock inte hindrat italienarna från att visa intresse. I början på sommaren flög målvakten ner och provspelade med klubben och uppenbarligen gillade nykomlingarna, i Serie A, vad det fick se. Nu skriver nämligen italiensk media att HIF lånar ut honom, med en köpoption, under den kommande säsongen.

Venezia, hemmahörande i Venedig, tog åter steget upp i högstaligan inför denna säsongen. Då hade man inte tillhört Serie A sedan 2001/2002. Däremot är Venezia den klubb som noterats för flest säsonger, i den italienska andradivisionen, genom tiderna.

Vill du Bli Prenumerant på AOH? Klicka här!