Upp med hakan HIF’are

Nästan hälften av er läsare tror att guldracet är avgjort och pokalen hamnar i Malmö? Jag är, om inte i chock, så väldigt förvånad!

Vi ställde frågan; “Hur kommer det gå i guldracet?”

Resultatet var för min del en stor överraskning, då 49% svarade; “Äsch, Malmö kommer ta det. Det är redan avgjort!”

***

Jag vet inte om jag skulle behöva påminna om hur läget inför de sista fyra omgångarna ser ut? HIF ligger tre poäng efter Malmö. Endast tre poäng!
Det kan stå lika redan nu på måndag.

Så för (om inte för guds skull), så för HIF’s skull, upp med hakan nu! Vi kan inte lägga oss ner och ge upp med drygt en tiondel kvar av serielunken! Vi ska springa ända in det berömda kaklet och inte förrän slutsignalen den 7 november ljuder, då kan vi välja på att antingen ge upp, eller jubla!

***

På tal om – upp med hakan -. Hade jag varit AIK-supporter idag, så vete tusan om jag inte grävt ner mig helt och hållet.

***

HIF-spelarna har hamnat i en “skadekris“. Och om man ska tro (framför allt kvp/expressen häromdagen) så är halva HIF utslaget?

Nu är det egentligen inte såååå allvarligt då endast två ordinarie spelare är “drabbade”, (två skadade är i vilket fall avstängda), och dessa är ju inte med säkerhet borta från måndagens match heller?

Men det är klart, det kan ju vara en taktik för oss att få slå från underläge…

***

Nä, nu gasar vi igen, kom igen HIF, guldet ligger inom räckhåll!