U21 förlorade borta mot Elfsborg

HIFs U21 lag spelade igår en bortamatch mot Elfsborg. De hade en jobbig dag på konstgräset och det blev tillslut en 2-0 förlust.

1-0 kom till efter ett missförstånd mellan Matt Pyzdrowski och Jesper Björkman på en djupledsboll där de båda tvekade. 2-0 kom sedan i den 65:e minuten. I övrigt så försvarade sig HIF ganska bra men hade svårt att komma till några riktigt bra lägen.

HIFs tränare Tobias Tuvesson säger följande till AOH. “Vi försvarar oss bra igenom i stort sett hela matchen men är inte så vassa offensivt. Vi har däremot en period i början av andra där vi spelar bra och kommer till några lägen men får ingen utdelning. Sen gjorde vi många byten då det är tätt matchande för U21 och Akademi laget just nu och då går laget ner sig lite. Ändå en ganska bra insats även om vi inte riktigt hänger med deras kvicka spelare som är vana vid konstgräset.”

Foto: Bjarki Tordarson
Mohamed Ramadan var tillbaka i U21.
Foto: Bjarki Tordarson

HIF:s startelva: 1. Matt Pyzdrowski – 25. Jon Birkfeldt, 29. Jesper Björkman, 3. Vlad Madaras, 4. Fredrik Widlund – 33. Arton Jashari, 37. Alexander Fioretos, 10. Philip Vo-Van, 19. Ahmed Abed – 24. Anton Kinnander, 21. Mohamed Ramadan.
Avbytare: 6. Richard Castro, 18. Lowe Ohlander, 23. Niklas Svensson, 30. Alex Weidrup (mv), 32. Gustav Jarl, 34. Yonathan Getachew, 35. Yasser Al Saadi, 36. Charlie Weberg.

Ema Boateng skulle varit med i truppen men tvingades lämna återbud pga sjukdom.

Albin.evertsson.BBL