Träningsrapport inför Öster: “Han får fortsatt förtroende”

210921 Helsingborgs Casper Widell och Adam Kaied jublar efter fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Jönköpings Södra den 21 september 2021 i Helsingborg. Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN / kod PA / PA0280

Dagens träningen inför matchen mot Öster imorgon var en lugn och lätt sådan.

Saknades gjorde: Jakob Voelkerling Persson, Charlie Weberg, Victor Göransson, Alhaji Gero.

Träningen inleddes som vanligt med att Marcus Linnér sötte uppvärmningen.

Därefter spenderade man en längre stund med den gamla hederliga kvadraten.

Resten av träningen körde man ett tvåmålsspel över halvplan. Lagen var som följer:

Lag Gul: Andreas Landgren, Emil Hellman, Dennis Olsson, Wilhelm Loeper, Viktor Lundberg, Brandur Hendriksson, Benjamin Acquah, Anthony Van Den Hurk, Assad Al Hamlawi.

Lag Blå: Victor Blixt, Ravy Tsouka, Casper Widell, Bödvar Bödvarsson, Noel Mbo, Rasmus Jönsson, Vladislav Kreida, Adam Kaied, Rasmus Karjalainen.

Inledningsvis satte man regler för antalet touch, men denna regel togs bort halvvägs in. Spelet imponerade med ett högt speltempo och med flertalet fina kombinationer spelarna emellan.

Ingen startelva kunde urskönjas inför imorgon men desta talar för att det blir den startelva som AOH har skrivit tidigare under veckan i sina träningsrapporter. Den ser ut som följer:

Anders Lindegaard – Andreas Landgren, Ravy Tsouka, Casper Widell, Bödvar Bödvarsson – Wilhelm Loeper, Brandur Hendriksson, Rasmus Jönsson, Adam Kaied – Anthony Van Den Hurk, Assad Al Hamlawi.

18-åringen Casper Widell kommer alltså få fortsatt förtroende i backlinjen, den här gången i avstängde Charlie Webergs bollfördelande roll. I övrigt ser startelvan ut att bli den samma som mot J Södra sist.

Träningen avslutades efter ungefär 50 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!