Träningsrapport inför matchen mot Trelleborg: “Plats i startelvan finns på spel”

210317 Helsingborgs Dennis Olsson under träningsmatchen i fotboll mellan Helsingborg och Halmstad den 17 mars 2021 i Helsingborg. Foto: Christoffer Borg Mattisson / BILDBYRÅN / COP 261 / CB0072

Dagens träningsrapport skedde under de gråa molnen på Olympiafältet där vår huvudtränare var förtegen om ev ersättare

Saknades gjorde: Jakob Voelkerling Persson och Victor Göransson.

Man inledde dagens träning med att Marcus Linnér skötte uppvärmningen.

Efter detta körde man en slags stafett mellan de yngre och äldre med ett luffarschack på slutet. Efter en hel del kontroverser tog de yngre hem segern.

Därefter blev det kvadraten under en längre tid innan ett par övningar med Marcus Linnér.

Dagens pass var väldigt lätt och en stor del av truppen gick efter detta tillbaka in i Olympias katakomber.

Casper Widell, Vladislav Kreida, Emil Hellman, Victor Blixt, Alhaji Gero, Noel Mbo körde dock en sista övning där Casper Widell fick slå en passning till Vladslav Kreida som sedan i sin tur antingen skulle slå en djupledspass till Gero eller Mbo eller pass ut till Blixt eller Hellman för inlägg på de två samma.

Till sist övade ett antal spelare avslut på Alex Nilsson.

Ingen startelva kunde som sagt urskönjas inför imorgon. Jörgen Lennartsson ville naturligtvis inte heller avslöja efter träningen vem som tar avstängde Wilhelm Loepers plats. Anders Lindegaard är dock tillbaka i truppen igen.

Rollen som ytter är helt enkelt “Up for grabs” och Dennis Olsson är ett hett stalltips från min sida efter ett par svaga prestationer av Viktor Lundberg samt imponerande insatser av Olsson i U21. Brandur Hendriksson lär gå tillbaka in in startelvan vilket gör att Adam Kaied får flytta ut på kanten igen.

Dagens träning avslutades efter lite mer än en och en kvart.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!