Träningsrapport 8/9: “Intensivt och högt bolltempo”

Dagens träningsrapport kommer från ett gråmulet Olympiafält där ett fåtal spelare tränat baserat på landslagsuppdrag och gårdagens U21-match

Tränade idag gjorde: Andreas Landgren, Sidny Lopes Cabral, Adam Kaied, Rasmus Karjalainen, Wilhelm Loeper, Alex Nilsson, Anders Lindegaard, Kalle Joelsson, Charlie Weberg, Bödvar Bödvarsson, Viktor Lundberg, Benjamin Acquah, Anthony Van Den Hurk, Lucas Larsen.

En stor del av de som inte tränade idag, tränade inte då de är iväg med landslag eller för att de deltog i gårdagens U21 match. Undantaget är dock Rasmus Jönsson som inte deltog i matchen igår eller var med på dagens träning.

Man inledde dagens träning med att Marcus Linnér skötter uppvärmningen.

Efter detta tog så Mattias Lindström hand om uppvärmningen med boll.

Resten av dagens träning skulle ägnas till tvåmålsspel på en yta ungefär lika stor som en fjärdedel av planens totala yta. Man satte en gräns på utespelarnas antal tillåtna touch till tre och målvakternas dito till tre. Lagen var som följer:

Gult: Andreas Landgren, Sidny Lopes Cabral, Wilhelm Loeper, Adam Kaied, Rasmus Karjalainen.

Blå: Charlie Weberg, Bödvar Bödvarsson, Viktor Lundberg, Benjamin Acquah, Anthony Van Den Hurk, Lucas Larsen.

I det blåa laget spelade Lucas Larsen och Benjamin Acquah, som bägge spelade 90 minuter i gårdagens U21 match, varannan match medan den andre då vilade. Spelet var intensivt med ett högt bolltempo, många dueller och mångt och mycket underhållande spel.

Matcherna varade ungefär 3-4 minuter vardera och vinster noterades ner. Man delade upp tävlingsegmenten i två portioner, där det blå laget vann den första delen.

Inför den andra sektionen med matcher slopades regeln om tre touch, målvakternas tvång om en touch kvarstod dock. Denna portion med matcher tog det gula laget hem.

Träningen avslutades efter ungefär en timme och 15 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!