Träningsrapport 5/5: “Spelet var intensivt och underhållande”

210302 Helsingborgs Adam Kaied under fotbollsmatchen i träningsmatchen mellan Helsingborg och Malmö FF den 2 mars 2021 i Helsingborg. Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / COP 240 / MA0028

Dagens träningsrapport kommer från ett kallt Olympiafält där det bjöds på en intensiv och underhållande träning…

Saknades gjorde: Jakob Voelkerling Persson, Victor Göransson, Alhaji Gero, Dennis Olsson och Anthony Van Den Hurk.

Adam Kaied från U-19 var med även idag.

Som vanligt hade Marcus Linnér hand om dagens uppvärmning. Efter detta satte man upp en enkel passningsövning.

Passningsspelet är ett fortsatt viktigt moment och därför satte man upp den klassiska kvadraten på stor yta.

Efter detta övade man omställningar med 3 spelare, utan försvarare. Jörgen Lennartsson eldade på sina spelare livligt. “Speed, Speed, Speed!”. Andreas Granqvist deltog inte i denna övning.

Efter detta spelade man smålagsspel på halvplansyta. Lagen var som följer:

Lag Gul: Andreas Landgren, Ravy Tsouka, Charlie Weberg, Wilhelm Loeper, Rasmus Jönsson, Vladislav Kreida, Emil Hellman, Assad Al Hamlawi.

Lag Blå: Bödvar Bödvarsson, Andreas Granqvist, Casper Widell, Noel Mbo, Brandur Hendriksson, Adam Kaied, Max Svensson, Viktor Lundberg.

Spelet var intensivt och underhållande att titta på. Charlie Weberg fortsatte att imponera med sin passningsfot. Flera dueller uppstod, något som Adam Kaied i allra högsta grad var delaktig till, då han visade mycket vilja idag.  Man varvade spelet med ett par ruscher med Marcus Linnér. Dessa ruscher deltog varken Andreas Granqvist eller Ravy Tsouka i.

Dagens träning var ett steg upp ifrån igår i form av intensitet och tempo. Man bröt efter drygt 1 timme och 20 minuter.