Ännu är det inte försent att rösta!

210502 Helsingborgs Wilhelm Loeper jublar med lagkamrater efter 1-0 under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och AFC Eskilstuna den 2 maj 2021 i Helsingborg. Foto: Mathilda Ahlberg / BILDBYRÅN / COP 240 / PA0184

Den första månaden är avklarad i Superettan och det har blivit dags att utse månadens spelare och tränare. Nytt för i år är att du kan vara med och påverka omröstningen. Från HIF har Wilhelm Loeper nominerats till månadens spelare. Självklart skall vi hjälpa honom att plocka hem titeln…

Utmärkelserna Månadens Spelare och Månadens tränare i Superettan utses av Svensk Elitfotboll i samarbete med Unibet. Priset går till den spelare eller tränare som gjort bäst bestående sportsliga avtryck under den senaste månaden. Varje vinnare av Månadens spelare och Månadens tränare i respektive liga får 10 000 kronor vardera från elitfotbollens huvudsponsor Unibet att skänka till valfri verksamhet i klubben.

Månadens spelare & tränare kommer att utses sju gånger per säsong i vardera liga. I juryn sitter samtliga 16 lagkaptener respektive huvudtränare samt sportjournalister från riksmedia och från lokalmedia i de samhällen där Superettan spelas. Juryn röstar varje månad fram tre finalister till utmärkelsen. Därefter får supportrar möjlighet att rösta fram vilken av de tre finalisterna som de anser ska vinna genom en omröstning på superettan.se.

En totalsumma räknas sedan samman där media, lagkaptener och supportrar står för varsin tredjedel och en vinnare utses.

Nominerade till månadens spelare i Superettan i april:
Marc Rochester Sörensen, Östers IF
Öster är obesegrade och toppar tabellen i Superettan med sina sju poäng. Danske Rochester Sörensen har gjort två av lagets fyra mål än så länge.

Mathias Karlsson, GAIS
Göteborgarnas burväktare har täppt igen totalt och efter tre spelade matcher ligger GAIS tvåa i Superettantabellen med sina sju poäng och noll insläppta mål.

Wilhelm Loeper, Helsingborgs IF
Helsingborg har gjort sex mål framåt och hälften av dem har Wilhelm Loeper spelat fram till. Laget är fortsatt obesegrade med en seger och två oavgjorda i april.

Din röst, på Wilhelm Loeper, lägger du via denna länken