Träningsrapport 23/7. “Han imponerade med sina ledaregenskaper”

Dagens träningsrapport kommer från ett varmt Olympiafält där Alex Nilsson äntligen verkar vara på gång igen

Saknades Gjorde: Ravy Tsouka, Jakob Voelkerling Persson, Bödvar Bödvarsson, Viktor Lundberg, Victor Göransson.

Glädjande är att Alex Nilsson för första gången på länge körde en hel träning idag.

Stämningen var god i laget trots gårdagens tunga förust.

Som Vanligt inledde man dagens Träning med att Marcus Linnér skötte både uppvärmning och stretch.

Därefter körde man fotbollstennis under en relativt lång period närmare sagt en halvtimme. Efter detta Blev följande spelare kvar: Alex Nilsson, Kalle Joelsson, Vladislav Kreida, Emil Hellman, Dennis Olsson, Noel Mbo, Benjamin Acquah, Casper Widell, Alhaji Gero, Rasmus Karjalainen. Resten klev in i gymmet med Marcus Linnér.

Mattias Lindström fortsatte träningspasset med ett par enkla bollövningar medan Sven Andersson värmde upp sina målvakter.

Därefter körde man tvåmålsspel på komprimerad yta. Lagen var som Följer: .

Blå: Alex Nilsson, Vladislav Kreida, Emil Hellman, Dennis Olsson, Noel Mbo.

Vit: Kalle Joelsson, Benjamin Acquah, Casper Widell, Alhaji Gero Rasmus Karjalainen.

Tempot var hyfsat och man bjöd ibland på fina lösningar. Rasmus Karjalainen imponerade med sina ledaregenskaper, han har dessutom ett väldigt fint skott när han får yta och tid. Noel Mbo såg för övrigt het ut.

Träningen avslutades efter En timme och 30 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!