Träningsrapport 16/10: “Den förmodade startelvan är…”

Dagens träningsrapport kommer från ett kylslaget Olympiafält. Och visst kunde vi skönja en startelva

Saknades gjorde: Jakob Voelkerling Persson och Victor Blixt.

Victor Göransson var med under Uppvärmningen och gjorde sedan ett par övningar med Marcus Linnér innan han klev av.

Marcus Linnér skötte som vanligt uppvärmningen.

Därefter ledde Mattias Lindström en variant på kvadraten där man satte just två kvadrater bredvid varandra och delade upp truppen i tre lag. Vid bolltapp fick då detta laget jaga boll med tre spelare i en av kvadraterna, samtidigt som det andra laget skulle hålla bollen inom laget innan man skulle få över bollen till laget i kvadraten bredvid. Maximalt en touch fick användas.

Efter detta körde man omställningar 5 mot 3 i fart. Det såg helt okej ut även om man kunde blivit lite mer effektiva.

Under tiden som detta skedde ledde Mattias Lindström en intensiv avslutsövning. Spelarna som deltog i denna övning var Anthony Van Den Hurk, Adam Kaied och Wilhelm Loeper.

Efter detta gick man över till att öva på matchlika situationer med den förmodade startelvan på tisdag mot “reserverna”, där reserverna ställde upp med ett 5-2-3 system.

Reserverna: Noel Mbo, Mattias Lindström, Casper Widell, Bödvar Bödvarsson, Dennis Olsson – Vladislav Kreida, Viktor Lundberg – Assad Al Hamlawi, Rasmus Karjalainen, Alhaji Gero.

Startelvan: Andreas Landgren, Ravy Tsouka, Charlie Weberg, Emil Hellman – Rasmus Jönsson, Brandur Hendriksson – Wilhelm Loeper, Adam Kaied (10:a), Benjamin Acquah – Anthony Van Den Hurk.

Som du märker fortsätter man att köra 4-2-3-1 bland sina startspelare och det är med stor sannolikhet ett sådant system vi kommer se på tisdag mot Falkenberg. Alhaji Gero fick en känning under övning och klev av träningen, Marcus Linnér klev in i hans ställe.

Man övade som sagt på matchlika situationer och framförallt på att försvara den längre bollen, då man övade mycket på att försvara inlägg och lång boll på anfallare och vinna andrabollen. Man övade även på sin höga press. I det nya taktiska systemet ser det offensivt bättre ut än igår men bolltempot är ofta väldigt lågt, vilket gör det svårt att komma till farligheter. Det ska dock sägas att man hittar varandra bättre och bättre.

Man avslutade dagens träning med tvåmålsspel över halvplan. Lagen var som följer:

Emil Hellman, Charlie Weberg, Casper Widell, Dennis Olsson, Vladislav Kreida, Adam Kaied, Benjamin Acquah, Assad Al Hamlawi, Noel Mbo.

Blå: Andreas Landgren, Ravy Tsouka, Bödvar Bödvarsson, Wilhelm Loeper, Rasmus Jönsson, Brandur Hendriksson, Viktor Lundberg, Rasmus Karjalainen, Anthony Van Den Hurk.

Spelet hade ett hyfsat högt tempo och ett par fina kombintioner. Träningen avslutades efter drygt En timme och 40 minuter.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!