Träningsrapport 15/10 “Han borde vara nära en startplats nu”

Veckans tredje raka öppna träning skedde återigen i höstkylan på Olympiafältet denna torsdag.

Utöver de skadade saknades Anders Lindegaard och Shkodran Maholli. En del Landslagsspelare var tillbaka såsom Joseph Ceesay, Max Svensson och Ravy Tsouka. Armin Gigovic och Brandur Hendriksson syntes däremot inte till. Martin Olsson spelade som sagt med landslaget igår och var därför inte där.

Träningen inleddes som vanligt med en uppvärmning under ledning av Rickard Engström.

Därefter tog Assisterande Tränare Thomas Gabrielsson tag i en passningsövning där fokus låg på passningar i steget. En del av rosten som har synts under veckan verkar ha lossnat även om en del misstag också gjordes.

Efter det blev det smålagsspel där det ena laget fick till uppgift att behålla bollen inom laget och det andra att vinna boll, kontra och göra mål. En 3-touch regel implementerades.

Lagen var som följer:

Lag Gul:

Rasmus Jönsson, Anthony Van Den Hurk, Mohammed Abubakari, Alex Timossi, Andreas Landgren, Mix Diskerud, Kebba Ceesay och Erik Figueroa.

Lag Blå:

Alhaji Gero, Casper Widell, Jakob Voelkerling Persson, Ravy Tsouka, Noel Mbo, Adam Eriksson, Joseph Ceesay och Emil Hellman.

Max Svensson hade till en början en Special väst och var med i det gula laget, Han skulle dock efter denna övning vila resten av träningen och tittade därför på från sidan.

Värt att notera är att Anthony Van Den Hurk för första gången under veckan INTE hade Special väst och skulle genomföra hela träningen. Han verkade dock lite ur slag och gjorde en rad felpass och felbeslut.

Efter att Max Svensson utgick gjordes övningen om till klassiskt smålagsspel där vissa förändringar i lagen gjordes. Adam Eriksson och Joseph Ceesay gick från Blå till Gul och Anthony Van Den Hurk och Alex Timossi gick från Gul till Blå.

Spelet under smålagsspelet var sådär och böljade ofta. Sista tredjedelen blev ofta trevande.

Det fanns dock spelare som imponerade extra under övningen där mina topp 3 är som följer:

• Casper Widell:

Fortsatte på den inslagna vägen från igår. Bra i defensiven, stabil och ofta stark. Visade återigen sin starka spelförståelse och uppspelsfot.

• Andreas Landgren:

Borde i min bok vara nära en startplats nu. Stor presens på mitten. Hade en fullkomligt briljant djupledspassning som skar fram till Rasmus Jönsson.

• Jakob Voelkerling Persson:

Gjorde mycket med boll, och var mycket delaktig med sin passningsfot. Har en stor löpförmåga och visade återigen den där intensiteten som han får ibland där han väldigt sällan slutar springa.

Träningen avslutades efter lite mer än en timme med ett par ruscher under ledning av Rickard Engström.

Min Twitter: AnthonyThrn