Thörn: Spelarbetyg efter Värnamo-HIF: “Till stor del ansvarig för dagens förlust”

211106 Helsingborgs Anthony van den Hurk deppar under fotbollsmatchen i Superettan mellan Värnamo och Helsingborg den 6 november 2021 i Värnamo. Foto: Krister Andersson / BILDBYRÅN / COP 147 / KA0127

HIF föll tungt uppe i Värnamo med 3-1. Här är mina betyg:

Anders Lindegaard – 2.

Tar väl egentligen det han ska och ska inte lastas för något av målen.

Ravy Tsouka – 3.

Svår att betygsätta. Var en gigant i första halvlek men gör en sämre andra och däribland en aktion som leder fram till ett baklängesmål. Landar ändå i en trea.

Casper Widell – 1.

Slog bort boll på boll, tappad markering på 1-1 och såg allmänt stressad ut. Inte godkänd.

Charlie Weberg – 2.

Gör en helt klart en godkänd insats och är som vanligt aktiv i uppspelsfasen.

Bödvar Bödvarsson – 1.

Man måste ligga tätare på sin gubbe än vad Bödvar gör på 2-1 och är som vanligt anonym offensivt. Inte godkänd.

Brandur Hendriksson – 2.

Gör överlag en bra insats. Flera bra passningar, en del gott jobb i defensiven. Gick dock ner i kvalité i andra halvlek.

Adam Kaied – 2.

Gör en hel del gott med sina fina teknik och rörelsemönster. Blir dock väldigt omständlig ibland.

Viktor Lundberg – 1.

Blev ganska tydligt att han inte hade lungorna för en så pass krävande roll som han fick i det nya 4-3-3-systemet. Inte godkänd.

Wilhelm Loeper – 3.

Ljuset i mörkret. Inte bara i form av spelmässig kvalité utan också i form av inställning och huvud. Årets HIF:are

Dennis Olsson – 2.

Speed behövs i HIF. Det har Dennis. En del missar i beslutsfattandet men ändå godkänd.

Anthony Van Den Hurk – 1.

Tyvärr får man ändå säga att en stor del av ansvaret för dagens förlust måste läggas på Van Den Hurk. Hade chanser nog för ett hattrick men lämnar utan ett enda mål. Inte godkänd.

Andreas Landgren, Rasmus Karjalainen – Spelade för kort tid för betyg.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!