Thörn: Spelarbetyg efter HIF-Värnamo. “Den här matchen ska inte sluta 2-3.”

210722 Helsingborgs Anthony van den Hurk under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Värnamo den 22 juli 2021 i Helsingborg. Foto: Petter Arvidson / BILDBYRÅN / kod PA / PA0253

HIF förlorade med 3-2 hemma mot Värnamo. Här är mina betyg

Anders Lindegaard – 1.

Lindegaard är en rutinerad målvakt med flera år på den absoluta toppnivån. Då ska den här matchen inte sluta 2-3.

Bödvar Bödvarsson – 2.

Godkänd. Kommer inte loss offensivt, blir ofta bortvänd. Kämpar dock hårt väldigt hårt.

Charlie Weberg – 2.

Vänsterfoten fortsatt ett bra vapen. Man fick dock inte ut så pass mycket som man skulle kunnat offensivt, Det ansvaret ligger dock på de offensiva spelarna.

Ravy Tsouka – 2.

Gör en helt okej match. Springer ifatt det mesta och vågar använda sin styrka. Har dock enorma problem när han är rättvänd och får motståndare emot sig. Då faller han och faller när han ska vara betydligt mer aggressiv.

Andreas Landgren – 3.

Kämpar, sliter och gjorde ett par brytningar. En av hans bättre insatser för året.

Rasmus Jönsson – 2.

Rasmus sliter och jobbar oerhört mycket. Dock tappade han bollen vid ett par tillfällen, det drar ner betyget.

Brandur Hendriksson – 1.

Står för en direkt dålig insats. Slår bort bollar, tappar boll. Offensivt måste man få ut betydligt mer trots målet.

Wilhelm Loeper – 3.

Svårt att inte tycka om Loeper. Han jobbbar något oerhört, visar en enorm glöd.

Adam Kaied – 2.

Har ett par fina aktioner och vill otroligt mycket. Dock är dessa väldigt mycket hit and miss. Det märks att kanten inte är hans position och det är knappast hans fel att han sätts där.

Assad Al Hamlawi – 1.

Ett par goda aktioner. Dock blev han ganska lätt bortplockad och tappade dessutom bollen flera gånger. Här finns mer att hämta.

Anthony Van Den Hurk – 2.

Godkänd. Dock vet alla att man kan få ut mer av Van Den Hurk, idag fick han väldigt lite tid och yta.

Rasmus Karjalainen – 2.

Hmm… Är stor och stark och visade upp ett par fina kvalitéer. Positiva intentioner inför en höst där man behöver mål.

Benjamin Acquah, Viktor Lundberg – Spelade för kort tid för att betygsättas.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!