Thörn: Spelarbetyg efter HIF-Öster: “Ingen bra dag på kontoret”

210926 Helsingborgs Assad Al Hamlawi deppar under fotbollsmatchen i Superettan mellan Öster och Helsingborg den 26 september 2021 i Växjö. Foto: Jonas Ljungdahl / BILDBYRÅN / COP 144 / JO0067

Öster slog HIF med 2-1. Här är mina betyg:

Anders Lindegaard – 2.

Nja, kanske skulle räddat tvåan. Men jag kan heller inte säga att han inte var godkänd.

Andreas Landgren – 2.

Omständlig men står heller inte för några större misstag. Godkänd.

Ravy Tsouka – 2.

Det är tydligt att Ravy inte är väl bevandrad i spelet med bollen men defensivt är det inte mycket att anmärka på.

Casper Widell – 2.

Nån felpass men överlag stabil och trygg. Otur på Östers 1-0.

Bödvar Bödvarsson – 2.

Verkar ha en fobi för att springa över mittlinjen men defensivt är han solid. Godkänd.

Wilhelm Loeper – 2.

Gör ingen toppmatch men står samtidigt för mycket av initiativet framåt.

Rasmus Jönsson – 2.

Extremt avvaktande på Östers 2-0 men står för en del gott offensivt. Godkänd.

Brandur Hendriksson – 3.

Fortsatt den spelaren i HIF som spelar bollen framåt nästan hela tiden. Startar anfall gång på gång. HIF behöver den typen av spelare.

Adam Kaied – 3.

Bra insats av Kaied idag. Vann boll och vågade utmana sin gubbe. Synd på ramträffen.

Assad Al Hamlawi – 2.

Låt oss säga såhär: Han hade ingen bra dag på kontoret idag. Samtidigt känns det tufft och “singla” ut honom som den ende som inte var godkänd idag. Tvåan är dock väldigt snäll.

Anthony Van Den Hurk – 2

Du store tid, Anthony… Kunde du inte bara satt det där öppna målet? Vinner dock många frisparkar och gör dessutom reduceringen egentligen. Rött kort? Trams.

Benjamin Acquah – 2

Fin aktion fram till Van Den Hurks kanonläge. Blandade och gav efter det.

Rasmus Karjalainen – 2.

Känns fortsatt seg men har också en offensiv presens. Måltjuv med emfas på tjuv.

Viktor Lundberg – 2.

Kommer in, kämpar och vill något. Ser dock långsam och trög ut.

Dennis Olsson – Spelade för kort tid för betyg.

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!