HIF gick under tisdagen ut med att arbetet att modernisera klubbens hemsida var klart, och att den nya versionen därmed var tillgänglig för allmänheten. HIF-supportern Henrik Arnslätt var drivande bakom processen tillsammans med sitt företag Arnslätt Design.

Reda Chahrour, som är kommersiell chef i HIF, kommenterade den nya versionen av hemsidan samt de fördelaktiga villkor klubben fick ta del av som resultat av Henrik Arnslätts kärlek till HIF.

” Vi är mycket glada över att följa den digitala utvecklingen, modernisera och fräscha upp vår webbplats. Tillsammans med vår partner i detta projekt, HIF-supportern Henrik Arnslätt och hans företag Arnslätt Design, har vi lyckats bygga ett HIF.se som både är lättöverskådligt och informationsrikt. Vi har även lagt mycket fokus på att hela föreningen tillsammans med våra partners ska exponeras på bästa sätt för att lyfta fram alla delar av föreningens arbete.

Vi är naturligtvis oerhört tacksamma mot Henrik och Arnslätt Design som gör detta utan ekonomisk ersättning. ”

Henrik Arnslätt är HIF:are sedan barnsben och tog på sig initiativet att aktivt verka för att klubben skulle få en ny och fräsch hemsida, utan att behöva betala någonting med tuffa coronatider i beaktning.

” Jag är en trogen HIF-supporter, såg min första match som liten grabb mot Hässleholm när Olympia var utan tak och Henke fortfarande hade rastaflätor. Jag driver vid sidan om min anställning som heltidsbrandman i Helsingborg webb- och reklambyrån Arnslätt Design.

Under en längre tid har jag tyckt att HIF:s hemsida behövde uppdateras, så jag tog kontakt med dem med ett förslag på ny utformning. Med tanke på den ovissa tiden med pandemin erbjöd jag och Arnslätt Design oss att göra detta utan ekonomisk ersättning. Jag är oerhört tacksam och stolt att HIF gav oss detta förtroende. ”

Även vi på AOH tog kontakt med Henrik för att ställa ytterligare ett antal frågor som dels berör just arbetet med uppdaterade HIF.se, men även lite kring HIF:s kommande säsong i Superettan som startar inom tre veckor.

Hur kom du i kontakt med klubben och hur såg dialogen ut?

Jag tog kontakt med HIF:s medie- och kommunikationsansvarige Midhat Kuduzović och visade honom mitt förslag. Jag fick en positiv respons och efter några möten, där vi gick igenom vad jag kunde erbjuda och vad HIF hade för behov, bestämde vi oss för att fortsätta med projektet.

Hur såg själva processen att modernisera sidan ut?

Mitt fokus låg i början på designen som jag tyckte var föråldrad på den tidigare versionen. I samband med att vi gick vidare i projektet lade vi samtidigt mycket fokus på användarvänligheten för besökarna och de som ska arbeta med hemsidan.

Är där någon annan inblandad i Arnslätt Design, och var det någon annan som också bidrog till arbetet med HIF-sidan?

Jag driver webb- och reklambyrån Arnslätt Design själv, vid sidan om min heltidsanställning som brandman i Helsingborg. Jag har dock arbetat nära Midhat och hans kollegor under hela processen med att implementera den nya hemsidan.

Slutligen, vad tänker du kring HIF 2021 och den säsong som snart inleds?

Jag tror att det man börjat bygga upp lagmässigt och filosofin som ska genomsyra föreningen kommer bli riktigt bra. Självklart hoppas jag på att man går upp i allsvenskan direkt, men även om det inte sker i år är jag väldigt optimistisk inför framtiden.

AOH drivs, sedan 2009, på ideell basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!

Föregående inlägg Estniska truppen drabbad av corona – Kreida stoppad från spel
Nästa inlägg Träningsrapport 24/3: ”Han tog sig för baksida lår”

Kommentera

%d bloggare gillar detta: