Sheriffen lägger skorna på hyllan

Johan Persson Foto: MATHIAS BERGELD / BILDBYRÅN

Den förre HIFaren, mittfältaren Johan Persson, avslutar spelarkarriären efter årets säsong. Detta efter flertalet skador sista åren som gör att kroppen inte längre håller för spel på elitnivå.

Det är Johan Perssons nuvarande klubb, Östers IF, som avslöjar nyheten på sin hemsida. Enligt mittfältaren själv så håller inte längre kroppen för spel på elitnivå.

– “Kroppen håller inte längre för fortsatt spel på elitnivå och på den nivån jag vill kunna spela på. Tack vare detta har beslutet vuxit sig fram under året. Jag skulle vilja tacka alla som har varit med mig i min spelarkarriär, spelare, ledare och folk i min närhet. Jag har trivts fantastiskt bra i Öster under två sejourer som spelare och önskar klubben all lycka till i framtiden.”

Förutom spel i Öster så har 36-åringen bla spelat i Landskrona BoIS, danska Esbjerg och Hammarby. Det var från just Stockholmslaget som han anlände till HIF sommaren 2017. Under tiden i Helsingborg var han ytters skadeförföljd men noterades ändå för drygt 30 matcher (1 mål) innan han återvände till Öster förra sommaren. Laget ligger, i dagsläget, på en fjärdeplats i Superettan – dessutom med en kvalplats inom räckhåll. Med andra ord så kan det faktiskt bli så att Perssons sista framträdande kan bli i kvalet till Allsvenskan där han faktiskt skulle kunna ställas mot en av sina tidigare klubbar…

Ryktet säger att en tränarkarriär kan vara en tänkbar väg där Hässleholm sägs ligga i förhandlingar med honom. Oavsett så önskar vi på AOH honom lycka till i framtiden

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!