AOH gratulerar Andri Runar Bjarnason…

Andri Bjarnason, skyttekung, under tiden i HIF Foto: Simon Hastegård / Bildbyrån / 180044

…vår förre isländske anfallare som fyller 30 år idag!

Bjarnason kom till HIF inför säsongen 2018 och växte ut till en av det viktigaste spelarna när klubben tog steget tillbaka till Allsvenskan. Islänningen vann, med sina 16 mål, skytteligan i Superettan och kunde även lägga sju assist till sitt cv. En tung skadeperiod innebar dock att den Allsvenska resan inte blev lika lyckosam för 30-åringen som dessutom satt på ett utgående kontrakt. När Kaiserslautern, i den tyska tredjedivisionen, kom viftandes med ett proffskontrakt, och två miljoner till HIF, var saken biff och Bjarnasons resa gick vidare till Tyskland.

Skadeeländet fortsatte dock hos tyskarna och efter drygt ett år skrev han istället på för danska Esbjerg. I Danmark verkar Bjarnason funnit sig tillrätta och har åter fått en del speltid. Tre starter, och sex inhopp, har han noterats för med ett mål som facit.

Islänningen avverkade 38 matcher i HIFs röda tröja och är med sina 21 mål en av klubben främsta målskytter på 2000-talet

Grattis på födelsedagen Andri hälsar gänget på AOH

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!