Oscars inhopp gav mersmak

Det var riktigt kul att få hoppa in och känna att man kunde bidraga med något! Så kommenterar HIF:s reservmålvakt Oscar Berglund sitt inhopp mot Elfsborg, när ordinarie målvakten Pär Hansson akut drabbades av magsjuka nästan direkt efter halvtidsvilan och tvingades utgå.

–  Det kom väldigt överraskande och jag han knappt värma upp, konstaterar Oscar. Men jag tyckte att det gick ganska bra ändå och det var skönt att få hålla nollan. I ärlighetens namn skapade dock inte Elfsborg så mycket.

Oscar är inte alls nöjd med att ha fått sitta på bänken hela året när HIF jagat guld, både i serien och i cupen.

-Det hade jag inte räknat med och det vill jag inte göra om. I min ålder kan man inte kasta bort två år i karriären, men vad ska man göra?  Jag har ett år kvar på kontraktet med HIF men vill ogärna tillbringa även nästa år på bänken. Vi får väl se hur det löser sig.

Oscar fick spela HIF:s första cupmatch och under försäsongen var han själv ganska nöjd med vad han presterade, men när allsvenskan började valde Conny Karlsson att satsa på Pär Hansson som förste målvakt och därmed har Oscar fått  stå tillbaka.

–  Det är väl klart att man vill lira och känna att man bidrar till lagets framgångar. Samtidigt kör ju de flesta lagen genomgående med sin förstemålvakt så det är den platsen man måste ta.

– Jag tyckte dock att det var skönt att få hoppa in och visa att jag också duger. Men eftersom Pär är tillbaka i träning blir det förmodligen han som tar tillbaka platsen mot Åtvidaberg, även om jag fick mersmak efter Elfsborgs-matchen!

– Det skulle vara roligt om jag sedan fick chansen i de återstående cupmatcherna.

– Klart det skulle kännas bra om vi tar guld, men då vill man också kunna känna sig delaktig genom att ha fått spela.

1 trackback/pingback

1. Länkidenten önskar god kväll! | HIF1907 | Nyheter24