Max Svensson målskytt för U21-landslaget

201009 Max Svensson of Sweden and Gianni Medina of Luxembourg during the UEFA Under-21 Qualifier football match between Sweden and Luxembourg on October 9, 2020 in Helsingborg. Photo: Mathias Bergeld / BILDBYRÅN / COP 200 / MB0034

Unga HIF:are var högst delaktiga när Sveriges U21-landslag mötte Luxemburg i EM-kvalet.

Max Svensson, Armin Gigovic och Joseph Ceesay var alla tre med i matchtruppen när Sveriges U21-landslag mötte Luxemburg på hemmaplan i den sjunde matchen av EM-kvalet.

Max Svensson startade matchen och var högst delaktig, då han redan 31 minuter in satte matchens 2-0-mål på framspelning av BK Häckens Daleho Irandust. Det var inte allt. Bara två minuter senare var Super-Max framme igen och assisterade AZ Alkmaars Jesper Karlsson i samband med 3-0-målet.

Armin Gigovic fick göra debut när han blev inbytt mot Svante Ingelsson i matchens 79:e minut, medan Joseph Ceesay fick nöja sig med att sitta på bänken matchen igenom.

Matchen slutade till slut 4-0 till Sverige efter mål av Jesper Karlsson x2, Max Svensson samt Felix Beijmo. Segern innebär att Sverige tar en tillfällig tredjeplats i gruppen, med 12 poäng på sju matcher. Nästa match är på tisdag då man möter Armenien på hemmaplan.