Landets största talanger samlas på SEF Trophy

På höstlovet 1-5 november avgörs SEF Trophy för P15-lag i Norrköping. På plats finns några av landets främsta akademier. Självklart finns även HIF representerade.

Turneringen som arrangeras av IFK Norrköping i samarbete med Svensk Elitfotboll, spelas för pojkar 15 år, födda 1 januari 2006 eller senare, i Norrköping på höstlovet. Samtliga 16 allsvenska klubbar deltar med deras akademi i årets upplaga av SEF Trophy.

Normalt sett spelas turneringen i samband med Gothia Cup, men på grund av rådande pandemi tar IFK Norrköping, precis som förra året, över värdskapet.

– Det känns väldigt roligt att vi återigen får chansen att arrangera SEF Trophy. Vi hoppas på bra fotboll och mer liv och rörelse runt matcherna än vi hade möjlighet till förra året, säger IFK Norrköpings akademichef Tony Martinsson.

HIF spelar i Grupp E tillsammans med Hammarby, Östersund och Örgryte. För DiRöes del så kliver man in i turneringen redan första dagen då man, i eftermiddag kl 16.00, ställs mot Örgryte.

Matcherna spelas på Platinumcars Arena, Bollspelaren, Åby IP, PreZero Arena (Smedby) och Fastighetsteknik Arena (Lindö).

Spelschema, tabell och resultat hittar ni här