Thörn: Spelarbetyg efter 3-0 mot Brage: “Tjänstefel om han inte får spela nästa vecka”

211031 Helsingborgs Anthony van den Hurk jublar med lagkamrater efter att han gjort 2-0 under fotbollsmatchen i Superettan mellan Helsingborg och Brage den 31 oktober 2021 i Helsingborg. Foto: Christoffer Borg Mattisson / BILDBYRÅN / COP 261 / CB0128

HIF vinner säkert med 3-0 hemma mot Brage idag. Här är mina betyg:

Anders Lindegaard – 3.

Tar det han ska och mer därtill. Bra.

Ravy Tsouka – 3.

Blir en helt annan dimension med Tsoukas fart på kanten. Visst, han är kanske inte Norra Europas bollskickligaste spelare men det blir ett mycket mer direkt och tempofyllt spel. Bra idag.

Casper Widell – 3.

Studsar tillbaka från insatsen senast med en bra insats både offensivt och defensivt.

Charlie Weberg – 4.

Gör en väldigt bra insats idag. Hittade tillbaka till sitt bolltrygga jag och var bäst i backlinjen.

Bödvar Bödvarsson – 3.

Defensivt är Bödvar väldigt duktig. Tycker fortsatt att man kan få ut mer av Bödvar offensivt och idag var en liten uppryckning. Väldigt snygg pass fram till Karjalainens mål.

Brandur Hendriksson – 3.

Brandur gör en bra insats och öppnar ofta upp ytor med sina passningar. Stundtals lite osynlig i det 4-1-4-1 man ställde upp med men sett över 90 minuter helt okej.

Wilhelm Loeper – 4.

Står för en väldigt bra insats idag med hårt jobb och som vanligt väldigt aktiv i det offensiva spelet. Egentligen är det hans pass som gör 2-0 möjligt.

Benjamin Acquah – 3.

Aktiv, fartfylld och kvicka fötter. Dock kan man tycka att det flukturerar för mycket i bra aktioner till dåliga sådana. Onödigt gult och avstängning.

Adam Kaied – 4.

Väldigt bra insats av Kaied. Bidrar otroligt mycket i offensiven med sin teknik och spelförståelse. Är sällan stillastående.

Dennis Olsson – 4.

Många har skrikit efter att Dennis skulle få chansen och den både fick och tog han idag. Snabb och hal och det känns dessutom som att det finns än mer att ta av. Vore direkt tjänstefel om han inte får starta även nästa vecka.

Anthony Van Den Hurk – 3.

Kämpar, sliter och är en jobbig spelare att ha och göra med för vilken backlinje som helst. Snyggt mål.

Viktor Lundberg – 2.

Fick runt 30 minuter och gör väl inget superinhopp men är defintivt godkänd.

Rasmus Karjalainen – Spelade för kort tid för betyg

Rasmus Jönsson – Spelade för kort tid för betyg

Vladislav Kreida – Spelade för kort tid för betyg

Stöd oss på Patreon så vi kan fortsätta vår bevakning av världens finaste förening!