Kan vi nå U17-slutspelet?

Vi har kommit fram till sista omgången i seriespelet och för HIFs U17-lag ligger en slutspelsplats i potten

Malmö FF, IF Elfsborg och HIF står samtliga på 18 poäng. Elfsborg innehar den sjunde och sista platsen till slutspelet, men har redan spelat färdigt alla sina matcher i grundserien. Bakom jagar HIF som går om och tar slutspelsplatsen om de lyckas ta poäng mot Lunds BK.

Malmö FF har också det i egna händer och har till och med råd att förlora mot jumbon Degerfors IF, men inte med för många mål beroende på hur det går i Helsingborgs match.

Den sista omgången spelas mitt i veckan. Speldagar är både onsdag 19 juni och torsdag 20 juni. För HIFs del väntar alltså Lund, i kväll, på Olympiafältet Plan 6 med start kl 18.00