Ingen Krutzen i HIF

För några veckor sedan kunde AOH avslöja att den 24-årige försvararen, Daniel Krutzen, tränade med HIF. Målsättningen var att landa ett avtal. Nu står det dock klart att det blir en fortsättning för Krutzen i Kanada

Krutzen fostrades i Genks akademi men kom närmast från det Kanadensiska laget FC Forge, klubben som för de flesta HIF:are kanske känns igen som klubben där Alex Achinioti Jönsson numera spelar. Under sin tid i Kanada har Krutzen fått goda vitsord och bedöms vara en av de starkaste backarna i den Kanadensiska ligan. 2019 noterades han tex för flest bollvinster i hela Canadian Premier League

I HIF fick han en möjlighet att träna samt visa upp sig i träningsmatchen mot Torn. Försvararen gjorde inte alls bort sig och stod dessutom för assisten till Simon Bengtssons mål. För övrig det enda assist/mål som HIF mäktat med under de tre matcher man, hittills, spelat under försäsongen. Efter sitt provspel antydde HIF att belgaren/holländaren fanns med som ett av de namn, på listan, över tänkbara vänsterbackar inför 2021. Nu kommer dock beskedet att det inte alls blir något spel, i Sverige, för 24-åringen som istället signat på ett nytt kontrakt med sin nygamla klubb, FC Forge.

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!