Inför IFK Göteborg-HIF

Imorgon är det förhoppningsvis dags för HIF att ta revansch mot Göteborg efter att de tidigare denna säsongen slagit ut HIF ur Svenska Cupen.

Efter en tveksam inledning på säsongen har HIF fått igång spelet och i senaste matchen hemma mot IFK Norrköping var det ett riktigt bra spel och en inkasserades för andra gången i rad. Den matchen slutade tillslut 3-1 efter en strålande insats av Lalawélé Atakora som stod för 2 mål och en assist.

Lalawélé gjorde en bra match och blev tvåmålsskytt mot IFK Norrköping Foto: Björn Lindgren/TT
Lalawélé gjorde en bra match och blev tvåmålsskytt mot IFK Norrköping
Foto: Björn Lindgren/TT

Matchen mot IFK Göteborg är starten på en intensiv vecka med tre matcher där den sista av dem är årets första skånederby.  Så det är viktigt att komma in i en bra trend nu och manager Henrik Larsson är positiv till HIFs chanser att göra detta. “Vi vet om att vi mötte dem i cupen, det var ett tag sen, och där det inte var vår bästa match. Vi var ändå bra med i matchen fram tills de gör 2-0 – så där har vi lite positivt att ta med. Det är en tuff utmaning men vi måste tro på oss själva.” säger han till HIF.se.

I truppen har det skett en förändring och det är att Jesper Björkman är med igen efter sin huvudskada, annars är det precis samma trupp som var med mot Norrköping.

IFK Göteborg – HIF    19.05 Gamla Ullevi

Matchtrupp:
1. Matt Pyzdrowski (mv), 2. Carl Johansson, 3. Frederik Helstrup, 5. Johan Mårtensson, 6. Andreas Landgren, 7. Mattias Lindström, 8. Victor Pálsson, 9. Robin Simovic, 14. Lalawélé Atakora, 15. Emil Krafth, 18. Jordan Larsson, 19. Darijan Bojanic, 20. Emmanuel Boateng, 24. Anton Kinnander, 26. Peter Larsson, 28. Jere Uronen, 29. Jesper Björkman, 30. Pär Hansson (mv), 42. Astrit Ajdarevic.

Indisponibla:
10. Anton Wede (skadad)
13. Alexander Achinioti-Jönsson (skadad)
16. Mikael Dahlberg (I full träning nästa vecka)
21. Mohamed Ramadan (skadad)

Albin.evertsson.BBL

1 kommentar

1. Jo, det behövs så många spelare som möjligt nu med så många matcher, stor risk för gula kort samt skador som gör att truppen kan vara tunn om 1 vecka…
    Men synd inte Dahlberg är redo ännu – jag hade gärna sett en repris på hans finfina insats mot MFF i fjor, men den får komma i höstderbyt istället -:)