Inför Helsingborgs IF – BK Häcken

Mattias Lindström gör sin sista match i HIF. Foto: Bjarki Tordarson
Foto: Bjarki Tordarson
Mattias Lindström gör sin sista match i HIF.
Foto: Bjarki Tordarson

En legend slutar, en hjälte går vidare i karriären – båda ska avtackas på Olympia om några timmar och vi hoppas att arenan fylls så att de får den avtackning de förtjänar.

Bortsett från att Mattias Lindström och Pär Hansson skall avtackas på Olympia så spelas även den sista matchen för säsongen. Motståndet står laget från Hisingen för, Häcken, och enligt manager Larsson är det bra förutsättningar idag.

– Känslorna är bra, vi har en helt frisk trupp frånsett Peter Larsson, säger han till HIF:s hemsida.

Förra veckan fick HIF sin goda svit bruten efter en svag insats borta mot Sundsvall, därför verkar man ha lite mer blodad tand inför dagens drabbning.

– Vi måste få upp aggressiviteten lite till. Det är min uppgift att se till att vi får upp aggressiviteten mer än vi hade senast mot Sundsvall, fortsätter Larsson.

Dagens motståndare Häcken ligger precis framför HIF i den allsvenskan tabellen och kommer sluta på en sjunde plats. Laget tränas av den tidigare HIF-aren Peter Gerhardsson, de har varit i gott slag på sistone och har inför idag två raka segrar.

– Det är ett duktigt motstånd vi möter. Det är ett passningsskickligt lag som har bra spelare. De har en tränare som har varit där under en längre tid. Han har kört in sitt spelsystem väldigt väl. Det blir viktigt för oss att verkligen vara på topp för att få det resultat vi vill ha, avslutar Larsson.

Matchtruppen

Målvakter: Pyzdrowski, Hansson
Försvarare: Johansson, Helstrup, Widlund, Landgren, Uronen, Björkman
Mittfältare: Mårtensson, Lindström, Wede, Smárason, A-Jönsson, Atakora, Bojanic, Boateng