Inför Helsingborgs IF Akademi – Högaborgs BK

Efter tre matcher i rad med poäng i samtliga tar vårt unga Akademilag emot seriekollegan från Harlyckan i ett prestigefyllt derby.

Prestationerna har för varje match i många aspekter tagit små steg framåt i utvecklingskurvan för laget och många profiler för framtiden kan redan märkas. Dem står nu inför en match där viktiga poäng står på spel och en trea skulle innebära flera steg upp i tabellen.

Akademilaget har inför matchen haft en lugn träningsvecka där fokus hela tiden legat på Högaborgsmatchen. Dem tycker att de har tagit stora steg försvarsmässigt, men behöver arbeta på att bli bättre på att förvalta våra målchanser. Det är självklart en process där de tycker att de blir bättre hela tiden och dem hoppas att det släpper mot Högaborg.

“Vårt första derby denna säsongen (mot Eskilsminne) blev ingen bra prestation, så därför är vi revanschsugna till tusen. Vi ser fram emot en intressant match där det självklart också ligger mycket prestige på spel. Högaborg har ett bra lag och det kommer bli en tuff match som vi självklart vill vinna” –  säger Jonas Ohlander, huvudtränare HIF Akademi.

Inför sista träningen ikväll filar vi extra mycket på smådetaljer i anfallet. Vi måste lära oss att förvalta våra målchanser bättre. Försvarsmässigt är vi mycket nöjda med vårt spel fortsätter Ohlander.

Vi hoppas publiken hittar hit och upplever detta lokala derby på Olympia, det ger en extra krydda i inramningen och tänder oss extra, menar Ohlander.

Följande är indisponibla:

Victor Wahlgren, (knä)

Erik Dahl, (handled)

Youssef Al Habduni, (fot)

Tobias Tönnerberg, (knä)

Rabie Salem, (ljumske)

Romario Mabe, (ljumske)

Matchen spelas på fredag, den 24 maj klockan 19:00 på Olympia, Allt om HIF är  på plats och bevakar – vi syns där!

bbl_jimmy_fors

Bjarki Tordarson BBL

1 kommentar

1. Härlig video som säkert spelade in för jag tänker gå & se dessa unga lovande kommande (?) HIF-killarna i Akademin – gäller säsongskortet förresten för det har jag för mig?