Inför Akademi HIF – Fässberg

Foto: Samone Falkman

I eftermiddag gästar Fässberg Olympia för match mot Akademi HIF, efter att de unga talangerna förlorade vårmötet mot tabelljumbon är det ett revanschsuget Akademilag som väntar.

Foto: Samone Falkman

Det blev en tung förlust  mot Tvååker senast, vad har ni talat om efter matchen?

Vi har pratat om att det hjälper inte att spela bra fotboll om man inte vinner matchen på denna nivån och att det kräver 100 % av ALLA spelare i 95 minuter. Fixar vi inte det, så blir det som i Tvååker och det ska vi ändra på de tre sista matcherna!

Ni saknade många spelare i den matchen, hur ser det ut till den kommande?

Vi får tillbaka både Anton Kinnander och Mohamed Ramadan och det är klart att det är betydelsefullt eftersom de har gjort 12 respektive 10 mål för oss i serien. Måns Ekvall är tyvärr fortfarande skadad. Ytterligare avbräck är att Micha är hemma i Serbien för ta hand om en familjesituation.

I övrigt är truppen intakt!

Foto: Samone Falkman

Det är Fässberg som gästar er på lördag, vad minns ni från vårmötet?

Vi mötte ju Fässberg redan i andra matchen och åkte i våras med en stor förhoppning om att vinna. Dock tyckte jag inte vi var riktigt redo för div 2 spel i det skedet och var väldigt naiva i vårt spel. Vi började bra och skapade ett flertal chanser utan att sätta dem. Därefter bjöd vi på två billiga mål och kunde inte resa oss efter det!

Att dem ligger där de ligger i tabellen, medför det en risk att man underskattar dem?

Fässberg har tagit tre poäng på hela året och de poängen har de tagit mot oss!!! Det är aldrig lätt att möta ett lag där alla förväntar sig att man ska vinna, men i vårt fall handlar det faktiskt om revansch för i våras!

Vi kommer inte att underskatta dem överhuvudtaget! Tvärtom, vi ska visa dem att det var en engångsföreteelse när de vann över oss i våras!

Foto: Samone Falkman

Avslutningsvis, hur tror du matchens karaktär och utgång kommer se ut och sluta?

Gemensamt i gruppen har vi beslutat oss för hur vi vill avsluta de tre sista omgångarna och det handlar mycket om inställning, tro på det vi gör och spela den fotboll vi är bäst på, men också att vi börja i rätt ände och gör rätt saker.

Det innebär att vi kommer att göra allt för att föra matchen, löpa mycket och att vara beslutsamma i allt vi gör i 90 minuter! Lyckas vi med det kommer vi att vinna matchen!

bbl_jimmy_fors