I morgon lottas Svenska Cupen

210221 Gauthiods Jonatan Nilsson och Helsingborgs Viktor Lundberg under fotbollsmatchen i Svenska Cupen mellan Gauthiod och Helsingborg den 21 februari 2021 i Vänersborg. Foto: Sebastian LaMotte / BILDBYRÅN / COP 103 / SL0003

Onsdag den 14 juli lottas omgång 2 av Svenska Cupen herrar. Lottningen sänds live på svenskfotboll.se klockan 13.00.

Förra veckan fullbordades spelet i cupens inledningsomgång och imorgon är det dags att lotta omgång 2, något som kommer ske direktsänt på svenskfotboll.se.

I omgång 2 träder de 32 lagen från Allsvenskan och Superettan (SEF-klubbarna) in i tävlingen där de ska lottas mot de 32 segrande lagen från omgång 1 (”distriktslagen”).

Lottningen görs i en nordlig och sydlig uppdelning där de 16 nordligaste distriktslagen lottas mot de 16 nordligaste SEF-klubbarna och de 16 sydligaste SEF- och distriktslagen emot varandra på samma sätt. Distriktslagen blir hemmalag.

Matcherna i omgång 2 ska spelas 18-19 augusti och segrarna där är klara för cupens gruppspel på andra sidan årsskiftet.