Holländsk vänsterback ansluter

HIF har gjort klart med en ny värvning till klubbens P19-lag.

Holländska fotbollsbloggen ‘FC De Avonturiers’ publicerade under fredagskvällen en nyhet på twitter berörande HIF:s senaste förstärkning på ungdomssidan. Spelaren ifråga heter Sidny Lopes Cabral och kommer att ansluta till HIF:s P19-lag.

Cabral, som likt Henrik Larsson har rötter i Kap Verde, föddes den 18 september 2002 i Rotterdam, Nederländerna. Hans föredragna position är vänsterback, men han har även spelat både vänster- och högerytter under sina ungdomsår. Fotbollskarriären inleddes i Feyenoords ungdomslag innan han flyttade vidare till FC Twente i 2018, vars U19-lag han sedan lämnade i somras. Sedan dess har ytterbacken varit klubblös, men nu har han alltså gjort klart med Helsingborgs IF:s P19-lag.

Vi på AOH önskar Sidny Lopes Cabral varmt välkommen till Skånes Stolthet!

AOH drivs, sedan 2009, på ideell basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!