Henrik Larsson blir kvar i FC Barcelona.

060506 Fotboll, Spansk liga, Barcelona - Espanyol: Henrik Larsson, Barcelona, sista match på Nou Camp. © Bildbyrån - 70208

Henrik Larsson blir kvar som assisterande tränare i FC Barcelona. Det bekräftades under gårdagen i Spanska Mundo Deportivo. Henrik Larsson har sedan förra sommaren jobbat som Assisterande Tränare under Ronald Koeman och det var länge osäkert om Henrik Larsson skulle bli kvar med tanke på FC Barcelonas knackiga resultat under förra året under Koeman.

Men Barcelona har nu tagit beslutet att behålla majoriteten av sin tränarstab, inkluderat Henrik Larsson som även spelade i FC Barcelona i Perioden 2004-2006, där han gjorde 13 mål på 40 matcher innan Kungarnas Kung sedermera skulle återvända till HIF.

Henrik Larssons kontrakt med FC Barcelona som Assisterande tränare sträcker sig till nästa sommar.