Fotograf auktionerar ut tavlor till förmån för HIF

Den 24-åriga fotografen, Emelie Hübner, har följt HIF under de senast fem säsonger. Allt som oftast via sin kameralins från kortsidan. Nu har hon valt ut ett antal av sina fotografier, som tryckts upp och signerats, för att auktionera ut dessa på Tradera.

Hon gick på sin första HIF-match redan 2007. Att man valde “rätt” match var det ingen tvekan om. HIF bjöd nämligen upp till rejäl fest och krossade Halmstad BK med hela 9-0. Efter den upplevelsen så var den då 11-åriga Emelie såld på fotboll. Numera avlöser besöken varandra och sedan 2014 kombinerar hon dessutom fotbollen med sitt andra stora intresse – fotografering. Under synonymen EmzaansFoto publicerar hon mängder av matchbilder i olika HIF-forum efter matcherna. Även klubbar som IFK Göteborg, och Malmö, får besök av fotografen med jämna mellanrum. Med andra ord så finns där en rejäl bildbank att välja, och vraka, från. Och det var just det som gav Emelie idéen om att hjälpa HIF med målsättningen att kunna bidra till en bättre ekonomi.

Emelie är, sedan några år tillbaka, ett välkänt ansikte nere vid innerplanen Foto: Linda Carlsson

Det var så den nuvarande auktionen föddes enligt Emelie själv

– Jag vill visa att ingen kan göra allt, men alla kan göra något, litet som stort. Någon direkt siffermässig målsättning, med auktionen, har jag väl inte men förhoppningen är att bilderna uppskattas tillräckligt mycket för att någon skall vilja buda hem dem till en schysst summa.

– Givetvis extra kul att både klubb, och spelare, nappade på ideén och hjälper till genom att signera tavlorna fortsätter Emelie

Med andra ord har ni nu chansen att buda hem en, eller flera signerade tavlor från säsongen 2019! Varenda krona kommer oavkortat gå till Helsingborgs IF. Så inte nog med att du kan pryda ditt hem med en ny fräsch tavla, du bidrar även till klubben i ditt hjärta.

Det handlar om två tavlor med supportermotiv i måtten 50x70cm från den Allsvenska premiären 2019, som är signerade av A-lagstruppen.

En tavla på Max Svenssons målfirande mot Kalmar FF på Olympia i fjol. Bilden är signerade av Max Svensson själv, och har måttet 40x50cm. Utöver det finns även en bild på allas vår kapten – Andreas Granqvist, signerad och klar! Bilden på Granen är tagen under bortamatchen mot Elfsborg förra sommaren, och har även den måttet 40x50cm.

Annonserna hittar ni via denna länken