Försvarare på väg bort?

170304 Helsingborgs Charlie Weberg under fotbollsmatchen i Svenska Cupen mellan Djurgården och Helsingborg den 4 mars 2017 i Stockholm. Foto: Olle Wande / Bildbyrån / Cop 218

Sedan säsongsstarten har 22-årige Charlie Weberg varit utlånad till GAIS. Nu antyder klubben att man gärna behåller försvararen även i framtiden

– Vi får helt enkelt prata med Charlie och med Helsingborg. Han har gjort det jättebra. Han hade det lite jobbigt i början, men efter att vi började spela fyrbackslinje har han växlat upp. Men vi får se vad Charlie vill och vad HIF vill. Just den bollen ligger lite utanför våra händer, säger Karlström till Göteborgs Posten och medger att man är intresserade om HIF vill släppa Weberg:

– Ja, vad man känner nu, absolut!

Försvarare var, mer eller mindre, ordinarie i HIF 2018 men i Allsvenskan uteblev speltiden. Inför årets säsong valde man istället att låna ut 22-åringen. Många trodde att han skulle hamna i Mjällby men istället blev det Superettan och GAIS.

Totalt har det blivit 25 matcher (1 mål) för Weberg vars kontrakt, med HIF, löper även under kommande säsong

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!