Förändringarnas tid är här..

Oroa Er inte jag skall inte börja sjunga en gammal tysk hårdrockslåt, men det är tydligt att det blåser förändringens vindar kring Helsingborgs IF.

Henrik Larsson tackar för sig fast det är egenligen vi som borde tacka. Hyllningskörerna är många och således känns det, även om jag skulle kunna, bara som överkurs att skriva något ytterligare. Säger bara tack för showen och det har varit en intressant resa att följa ända från Viskans fritidsgård på den tiden det begav sig. Lycka till framöver med vad du än må ta dig för…

Älgjakten är slut på de flesta håll i landet och nu känns det dessvärre även som om epoken Raggeline går i graven efter säsongen. Vi passade därför på att ta ett par ord med Sören Thögersen, en av två medlemmar som varit med sedan starten.

Att Raggeline nu går i graven efter mer än 20 år beror på att det tyvärr inte finns eldsjälar som kan ta vid då jag saknar kraft och engagemang att driva föreningen vidare. Samtidigt känner jag att Raggeline har nått så långt vi kan som förening, men vem vet kanske växer det fram något nytt. Jag hade gärna sett en stark supporterorganisation kring HIF.

Vad är dina starkaste intryck/minnen från den tid som varit ?

Det mest positiva kring Raggeline/HIF är givetvis Guldet, men även de internationella matcherna jag själv hade förmånen att bevittna på plats i Paris,Istanbul och Eindhoven. Kring Raggeline vill jag framhäva de lyckade supporterträffar som vi haft genom åren.

Sedan flytten från sektion 33 har Raggelines medlemmar varit spridda över hela Olympia. Dock har en liten o tapper skara suttit på sektion 35 och vem vet om de fortsätter sitta där eller kanske dyker upp på annan plats på Olympia.  Sören vill oavsett tacka alla för 20 fantastiska år med HIF och Raggeline och vill även påminna om Raggelines sista bussresa till Borås i säsongens sista match. Sätt in 200 kr på plusgiro 506603-0 eller betala uppe på Olympia vid vårt bord.

Som alltid bör ju huvudpersonen få sista ordet:

Det är med stor sorg man läser att Raggeline ska läggas ner. Tack för alla fantastiska stunder, både på plan och utanför. Jag har varit väldigt priviligerad över att ha sånt stöd på läktaren i med och motgång. Trevligt att få lära känna så mycket folk som har varit engagerade i HIF`s bästa supporterklubb. Raggeline kommer alltid att vara ett minne som jag aldrig kommer att glömma. Mikael ”Ragge” Ragvald alias Älgen

Med första halvlek nästan färdigspelad leder MFF med 2-1 på Olympia i dagens U21-match. Detta trots att HIF tagit ledningen. 3-2 är sista rapporten från Olympia efter att Porcellis reducerat genom en snygg frispark. Dessvärre bränner Porcellis ett friläge och istället gör mff 4-2. Slut.