Finnbogason lämnar Lyngby

Den förre HIFaren, Alfred Finnbogason, lämnar danska Lyngby och fortsätter karriären i belgiska KAS Eupen

Den 34-årige anfallaren skrev på för Lyngby förra sommaren och efter drygt en säsong går nu flyttlasset till belgiska klubben KAS Eupen. Kontraktet är signerat tom sommaren 2025 och man kan då tänka sig att detta blir Finnbogasons sista utlandsäventyr.

Anfallaren blev omåttligt populär under sin korta tid i HIF. 2012 lånades han in, från Belgiska Lokeren. På de 22 matcher han gjorde i den röda tröjan så noterades Finnbogason för 13 mål och åtta assist. Ett fantastiskt resultat för en anfallare som vi sedermera skulle komma att “tappa” till Heerenveen. Karriären, som bla inneburit 60-talet landskamper för Island, har sen gått vidare i klubbar som Real Sociedad, Augsburg och grekiska Olympiakos.

Trots den korta perioden i HIF så har kärleken till klubben alltid funnits där. Något som 34-åringen själv berättade om i en intervju från 2017