”Det är kul att vi kan få med oss många supportar som kan vara den 12 spelaren”- Alexander Tengryd

190308 Assisterande tränare Alexander Tengryd under en träning med det allsvenska fotbollslaget Helsingborg den 8 mars 2019 i Palma. Foto: Mathias Bergeld / BILDBYRÅN / Cop 200

Idag ställs HIF, i en så kallad sexpoängsmatch, mot Falkenberg på bortaplan. Vi på allt om HIF tog ett snack med HIFs assisterande tränare för att höra hans tankar inför matchen.

Förlust mot Örebro senast. Hur har ni gjort för att skaka av er den matchen och ladda inför matchen mot Falkenberg?

Vi har gjort som vanligt efter match, analyserat matchen, delar som vi behöver förbättra och delar som vi gjorde bra och kan ta med oss in i matchen mot Falkenberg. Sen är det kort tid mellan matcherna så återhämtning fysiskt och mentalt är väldigt viktigt för att kunna attackera Falkenberg med full kraft.

Hur ser ni på Falkenberg som motståndare?

Falkenberg är bra hemma och kommer från en seger senast, lagen känner till varandra väl och det blir säkert inga överraskningar mellan lagen. Vi har alltid en matchplan som är unik inför respektive motståndare.

Det har nu gått några matcher sedan Henrik Larsson tog över som huvudtränare. Hur ser du som den första tiden?

Jag ser enormt positivt på den första tiden, vi inledde med att ta 7 poäng på dem kommande tre matcherna, tre svåra matcher. Sen följde vi upp med en bra prestation mot AIK borta trots förlust. Henrik gör ett gediget jobb både på och utanför plan vilket kommer leda till att vi tar fler poäng.

23 grader, sol och ett stort följe av HIF-supportrar som kommer upp. Är det här en av bortamatcherna som ni verkligen ser framemot?

Det ska bli en rolig match och det är kul att vi kan få med oss många supportar som kan vara den 12 spelaren.
HIF kommer till spel med följande trupp:
Matchen spelas på Falcon Alkoholfri Arena med start klockan 18.00