Conny – dagen efter: Sundin skadad

Så har HIF drabbats av sin första skada, samtidigt som laget på söndag står utan sina båda mittbackar. det kan bli tufft mot Kalmar…

Hej och grattis!

– Tack ska du ha, står i matkön på Arlanda!

Kanske ska ringa igen då efter att ni kommit hem?`

– Nej, det går bra nu, vi har ett uppehåll här innan vi flyger hem.

Gårdagens match är helt osannolik, har nog aldrig upplevt maken i såna här sammanhang..

– Det har faktiskt hänt mig en gång i Kalmar. Då låg vi under med 2-0 och vann med 3-2 trots en man mindre. Med viss reservation på sifferminnet.

Ni överöstes av beröm från Urban Hammar (tränare i Gefle)!

– Jaså, ja han var snäll mot oss även på presskonferensen.

Han tyckte att ni var konsekventa i ert spel även efter utvisningen och att ni till slut hittade Rasmus i den yta som ni eftersökte.

– Jo det såg ju mörkt ut efter 0-1 och sedan kom utvisningen men den tände laget, vi blev piggare medan Gefle blev lite passiva. De har en dålig erfarenhet i år, spel 11-10. De har haft den förmånen två gånger tidigare i år mot BP och Kalmar och inte kunnat utnyttja det till seger.

Rachid gjorde ett fantastiskt inhopp och kom in redan i halvtid. Var det ett taktiskt drag?

– Nja, orsaken till det så tidiga bytet berodde på att Erik Sundins baksida i ena låret hindrade honom från ytterligare spel. Men Rachid gjorde det mycket bra i sitt inhopp. Dessutom gynnade underlaget hans teknik jämfört med när vi spelade mot Gais vilket gav honom lite mer tid än när bollen hoppade och studsade och hade sig. När han dessutom fick en hel halvlek så fick han mer tid på sig att komma in i spelet vilket han ju bevisligen gjorde.

Hans yttersida var magnifik, inte många i allsvenskan som klarar det.

– Nej, och vilken fantastisk räddning av Hugosson.

Hur blir det Rachid framöver?

– Han kommer ju från Wigan och där har de inte smålöner precis (enl. rykten hade Edman 80 000. I veckan. reds anm.) Och det är ju först nu som vi sett honom lite längre period och han försämrade ju inte sitt förhandlingsläge precis.

Två tunga avstängningar på mittbackarna, hur funderar du där?

– Har inte hunnit fundera så värst mycket om jag ska vara ärlig. Hannu är ju naturligtvis klar, sedan finns ju Liverstam som alternativ, men man kan även använda Holgersson, Wahlstedt och Lantz där. Men vi vill undvika för många rockader i laget så vi får se vad vi hittar på. Det är ju några dagar dit.

Ja då ska du få lite matro och så hoppas vi på ny segerintervju på måndag!

– Ja det får vi väl hoppas.

1 kommentar