Conny – dagen efter

Så kom den då till slut, den första förlusten för året. Och detta mot Kalmar FF borta..

Hej, då var första förlusten avklarad..

Ja man har blivit lite bortskämd och nästan glömt bort hur det var att förlora. Det är aldrig roligt att förlora.

Vad tyckte du om matchen då?

– Vi har svårt att skapa något och när vi väl skapade så fanns Berisha där i målet. Han gör ju minst tre kvalificerade räddningar i matchen och sedan dominerar han luftrummet totalt, även om vi gör det lätt för honom.

Inläggen var inte särskilt bra?

– Nej det var alldeles för höga inlägg. Vi ville ha dem flackare men lyckades helt enkelt inte.

Ändå såg det bra ut under en kvart i andra halvlek?

– Vi fick ett tryck på dem mellan 60:e och 75:e minuten och det är ju då vi skapar våra målchanser, men det räckte inte till denna gång.

Skadorna, läste i HD att det handlar om två hjärnskakningar.

– Patronen fick tydligen en smäll redan efter fem minuter som ingen direkt reagerade över, men han såg lite vilsen ut i sitt spel och det fick vi ju förklaring på. En lindrig hjärnskakning på honom.

Bouaouzan då? Sjukt att han kunde ta sig av plan själv..

– Han såg inte Edman komma och åker ju på en riktig runda samtidigt som han slår nacken i marken. Det handlar förmodligen om en allvarligare hjärnskakning och han har spelat färdigt för våren. Detta komplicerar ju dessutom frågan om vi ska värva eller inte.

Sundin?

– Löptränar och är på g, men han är inte spelklar till onsdag.

Vem ersätter?

– -Det vet vi inte än, vi har Porcellis och Makondele som alternativ.

Antar att Oscar får chansen mellan stolparna på onsdag?

– Det var du som sa det. Du får spekulera men vi har inte bestämt än hur vi ska göra. Och när vi gjort det så går budet till spelarna först.

Jo, det låter på vettigt. Något annat om matchen?

– Vi kom nog lindrigt undan vid utvisningsincidenten. Jag har förvisso inte sett situationen på tv än, men jag har förstått att det röda kom för struptaget och då kunde ju Gashi också åkt.

Det var långtifrån en stabil domarinsats, inte för att det direkt var negativt för ena eller andra laget, men ändå.

– Ja det kunde ha stävjats lite tidigare så hade vi kanske sluppit det hårda spelet.

Hur ser det ut inför matchen mot Halmstad? Blir till att ha koll på Anselmo?

– Det vet jag inte eftersom vi har match på onsdag i cupen mot HTFF…

Ja och då ska jag äntligen se en match på plats!

– Då ses vi på onsdag och startar en ny förlustfri svit.

Låter utmärkt!