Ceesay blir utlandsproffs

200125 Helsingborgs Joseph Ceesay och Lyngbys Mathias Hebo Rasmussen under en träningsmatch i fotboll mellan Helsingborg och Lyngby den 25 januari 2020 i Helsingborg. Foto: Christoffer Borg Mattisson / BILDBYRÅN / COP 261

Det blev bara en säsong i HIF för Joseph Ceesay. I samband med degraderingen så valde han att lämna klubben. Nu står det klart att karriären fortsätter i polska Lechia Gdansk

Det blev totalt nitton framträdanden och en assist i Allsvenskan för den 22-årige mittfältaren. I dag presenterades han av sin nya klubb – polska Lechia Gdansk. I Polen är det tänkt att mittfältaren skall stanna till 2023 för det är så länge som kontraktet sträcker sig med ligaåttan.

– Jag är väldigt glad över att jag skrivit ett kontrakt med Lechia. Jag är säker på att det är rätt steg för mig och min karriär. Jag längtar efter att ansluta till laget och få förbereda mig för första matchen, säger Joseph Ceesay till Lechia Gdansk webbplats.

AOH drivs, i stor utsträckning, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du swisha en slant till 0703890866. Tack!