Bosse – dagen efter dagen efter

Mobilt bredband från 3 fungerar inte i bil. Det kan fastslås efter att dels försökt se Mika- HIF i torsdags och dels försökt lägga in Bosse -dagen efter i går på resan mellan St Olof och Karlskrona. Att det sedan inte fungerar i Blekinge skärgård heller mer än om man hittar en riktigt hög punkt kan också konstateras. Men nu har jag hittat en position i det gassande solskenet.

Grattis till segern igår!

Tackar, det satt skönt. Vi gör en riktigt bra match, inte minst i första halvlek då passningsspelet var riktigt bra och vi skapade en del halvlägen.

Rasmus fick utdelning, äntligen.

Ja, han behövde göra ett par mål nu och han är så kylig i avslutningarna. Han är en stor talang, snart färdig elitspelare och bara 19. Det är fantastiskt. Men visst, han har haft en svacka och haft svårt att göra mål men det händer ju ofta spelare i den åldern att formen svajar.

Pär hade en mindre lyckad dag.

Ja först såg det ju om som riktiga tavlor men Bajrami erkände ju efteråt att det inte var menat som ett skott och vet inte han vart bollen är på väg så kan det vara svårt för Pär. Men, han borde ju trots detta inte tjuvat.

Några nyförvärv på väg in?

Inga namn i nuläget. Visserligen är jag på väg in till ett styrelsemöte men det har inte direkt med nyförvärv att göra.

Landgren har, självpåtagen, utsatt situation. Hur ser du på det?

Jag måste använda Landgren med tanke på det tuffa spelschemat. Det är ju trots allt så att han är, eller i alla fall fram till han fick rygont var, den friskaste innermittfältaren vi har/hade. Svanbäck skadad och Chansa opererad. Lantz tillbaka efter två skador och Skulason har varit borta länge. Bergholtz fick vila med tanke på det kommande spelschemat. Vi måste orka på innermittfältet och därför gå runt på alla vi har.

Skulason sa i sin kommentar efter matchen att Landgren handlat fair?

Ja, jag hade ju hellre sett en kontraktsskrivning från en spelare som varit i föreningen så länge, men spelreglerna är ju som de är och det som du och jag kallar klubbkänsla försvann i och med agenternas intåg på marknaden. Trist.

När reser ni till Georgien?

Redan på onsdag morgon. Då åker vi till Tbilisi där vi bor på hotell för att matchdagen åka de 20 milen till bortaplan. Sedan är vi hemma på fredag, tränar lördag och flyger till Gävle på söndag.

En sak till, det var bra att det inte blev samma häcklande av Landgren som det blev av Babis! Att vi vann i söndags berodde på stödet från våra supporters.

2 kommentarer

1. Bosse verkar ju inte alltför nöjd med Landgrens agerande. Han hade kort och enkelt kunnat hålla med Skulason men istället blev det snack om klubbkänsla. Me like! 😀

Tack för intervjun för övrigt!

2. Säga vad man vill om hans laguttagning. Men fan vad han är ärlig. Underbart att läsa intervjuer från denna man.