AOH tippar Allsvenskan – Omgångar 12 & 13

Då är det dags att avsluta omgång 13, den 12e omgången blir inte komplett förrän HIF spöar Halmstad 24/7 på Örjans vall. Men det är en helt annan historia, nu till matcherna som stundar.

MFF – BK Häcken

Bjarki: Malmö gjorde en bra match mot IF Elfsborg sist och kommer att göra ytterligare en bra match i denna omgången. Häcken som förvisso vann sin senaste borta match, men å andra sidan så spelade de mot Halmstad då…

Slutresultat: 2-0

Björn: Malmö tog en skalp när de med ett vackert solomål avgjorde mot de regerande mästarna. Trenden fortsätter tyvärr och även om El Kabir leder skytteligan så räcker inte Hisingelaget till mot ett Malmö i medvind. Jag önskar så att jag har fel men det blir en tämligen enkel hemmaseger.

Slutresultat: 3-1

HIF – AIK

Bjarki: AIK promenerade hem en enkel seger sist medans HIF inte imponerade mot KFF. Ett revanschsuget HIF kommer att ta ner AIK på marken. Jag tror även att Emil Krafth kommer att göra det sista målet i den 78:e spelminuten, vilket innebär att Bedoyas skor kommer att hamna i min ägo.

Foto: Bjarki Tordarson
Ta chansen att tävla om Bedoyas skor du med.
Kolla in på www.alltomhif.se och se hur du kan bli ägare till skorna.Foto: Bjarki Tordarson

Slutresultat: 3-1

Björn: AIK hade inga problem efter uppehållet, vilket man inte riktigt kan säga om HIF. Det såg dock bättre ut för HIF under andra halvlek mot Kalmar och jag tror att de tar det med sig till matchen mot AIK. Mahlangu står över på grund av skada men jag tror inte att det spelar så stor roll då han var borta även mot Kalmar. Mitt tips är att Bedoya gör sista målet i 74e minuten, så om ni vill snuva Bjarki på skorna så vet ni nu hur.

Slutresulat: 3-1

IF Elfsborg – Syrianska FC

Bjarki: De regerande mästarna gjorde en bra match mot Malmö där kvitteringsmålet hängde i luften under en längre period. De kommer inte att ha några som helst problem att vinna över Syrianska. De kommer även att bevisa att man inte behöver en 36årig tacofantast för att vinna, låt nu farbrorn stå över en match.

Slutresultat: 2-0

Björn: Tyvärr lyckades inte Elfsborg snuva Malmö på poäng sist, men på balkongmattan i Borås går det bättre. Speciellt när motståndet heter Syrianska FC, ett lag som inte kommer spela allsvensk fotboll till våren.

Slutresultat: 3-0

Djurgården – Östers IF

Bjarki: Stockholmsgänget är definitionen av ”sena blommare”. De började säsongen uselt men har nu nått den nivå jag trodde de skulle hålla från start. Öster kan dock blixtra till och överraska alla (förutom dess supportrar). Jag tror på knapp bortaseger.

Slutresultat: 2-3

Björn: Djurgården lyckades få med sig en poäng mot Gefle sist, vilket inte är fy skam mot ett lag som bara förlorat en gång på hemmaplan i år. Djurgården har kommit igång och hemma på Stadion bör de kunna plocka ner Öster. Öster som är svaga borta ska inte ha något att hämta i Stockholm och får åka hem utan poäng.

Slutresultat: 2-1

Bjarki Tordarson BBL