AOH summerar omgång 6

BP ångar på och likaså HIF. De båda lagen är fortfarande obesegrade efter sex omgångar. Falkenberg tog sin första seger och Dalkurd inkasserade sin första förlust. AOH summerar omgång sex av Superettan.

Gais tog andra raka segern och har börjat avancera i tabellen Foto:Bildbyrån
Inför 2353 personer, på ett soligt Gamla Ullevi, verkar Värnamos resa gå mot sitt slut. Dardan Rexephi och Dan Keat såg till att Gais, via 2-1, tog sin andra raka seger och börjar avancera i tabellen

På Grimsta IP var det klasskillnad när, serieledande, BP befäste sin ledning i toppen genom att krossa Öster med klara 4-1. Jonathan Levi tröstmålade, på straff, i slutet av första halvlek men det hjälpte föga mot ett BP som nu har 14-2 i målskillnad på sex matcher.

BP fortsätter att köra över allt motstånd och leder serien med god marginal Foto:Bildbyrån
Örgryte tog sina första bortapoäng efter 2-2 mot Frej Täby. Det var den förre HIFaren, Sebastian Carlsen, som räddade poängen till göteborgarna.

Sin vana trogen gjorde Salif Camara Jönsson mål för sitt Trelleborg. Denna gången räckte det dock bara till 1-1 mot ett hårt kämpande Syrianska på Vångavallen.

Degerfors studsade snabbt tillbaka efter förlusten mot HIF och gav Dalkurd deras första förlust för säsongen. Trots att bortalaget kvitterade en bit in i andra halvlek så var Degerfors det bättre laget. När Hasani gjorde 3-1, på straff, i 85:e var saken klar.

Thomas Boakye fortsätter leverera i Varberg Foto:Bildbyrån

Varberg tog en enkel seger mot bottenlaget Norrby på söndagen. Slutresultatet skrevs till 2-0 efter att Norrby dröjde till den 72:a minuten innan de noterades för sin första målchans. Boråslaget är därmed fortsatt utan seger i årets seriespel.
Falkenbergs FF jagade årets första trepoängare när man gästade Gefle IF på Gavlevallen. Trots att hemmalaget hade med sig en 2-1-ledning i paus kunde Falkenberg resa hem med säsongens första seger efter tre mål i den andra halvleken. 2-4 imponerar onekligen och kanske lossnar det för FFF nu?

HIF är fortsatt obesegrade efter 1-2 borta mot bottenlaget Åtvidaberg. En tidig utvisning och ett straffmål underlättade givetvis för skåningarna som dock kom undan med blotta förskräckelsen efter ett rejält hemmatryck under sista minuterna.