Almeida och HIF går skilda vägar

190308 Mattias Almeida under en träning med det allsvenska fotbollslaget Helsingborg den 8 mars 2019 i Palma. Foto: Mathias Bergeld / BILDBYRÅN / Cop 200

Han tillhörde en av de mer tongivande spelarna i det unga lag som representerade HIF i Nyårssaluten. Nu visar det sig att de blev hans sista framträdande i den röda tröjan för denna gången. I dag blev det officiellt att HIF och Mattias Almeida väljer att bryta mittfältarens kontrakt i förtid

Almeida började spela fotboll som femårig knatte i HIF och har tagit sig hela vägen upp till A-truppen. A-lagsdebuten kom i en cupmatch, mot Oskarshamn 207, och under 2018, i Superettan, noterades han för 14 matcher varav två från start och under året var han även utlånad till Ängelholm i division ett. Inför 2019 var där nog många, inkl Almeida själv, som hoppades att han skulle ta ytterligare ett steg i karriären. I stället uteblev speltiden och han var även, under en period, utlånad till IFK Värnamo. En period som främst präglades av skadeproblem för den 20-åriga mittfältaren.

Trots att Almeida har ett avtal som sträcker sig över 2020 bekräftar nu klubben att man kommit överens, med spelaren, om att bryta kontraktet i förtid. Vi på AOH önskar Mattias Almeida lycka till inför kommande utmaningar och i jakten på en ny klubb

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!