Egzon är HIFs nya mittbacksgeneral

North Macedonia's Egzon Bejtulai in action with Austria's Marcel Sabitzer REUTERS/Ognen Teofilovski © Bildbyrån

Egzon Bejtulai! Det gäller att lägga det namnet på minnet då den 25-åriga mittbacken är det senaste tillskottet till HIFs Allsvenska trupp 2020

Bejtulai är kanske inte något välkänt namn i HIF kretsar men i hemlandet, Nordmakedonien, är 25-åringen en högt aktad försvarare med meriter från såväl Europa League, Champions League och landslaget. Till HIF kommer han från det regerande mästarlaget FK Shkendija där han noterats för 15 matcher (1 mål) under den innevarande säsongen.

“After Visar Musliu left Shkendija it was Bejtulai who had to lead the defense. It was harder for Egzon without his former teammate, but Bejtulai was able to play a good half-season”

Försvararen har även noterats för 11 landskamper varav den senaste kom i EM-kvalet, mot Polen, i oktober. I landslaget har han främst spelat högerback men kan även rycka in på vänsterkanten om så skulle behövas. Bejtulai har inte medverkat i landets två senaste landskamper pga skada

Kontraktet sträcker sig över 2022 och vi hälsar Egzon Bejtulai välkommen till Skånes Stolthet

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!