Accam går in i truppen!

Foto: Samone Falkman

Nyss kom det ut på HIF.se att David Accam går in i truppen mot Falkenberg.

Foto: Samone Falkman
Accam går in i HIFs matchtrupp.
Foto: Samone Falkman

Hade det varit första april hade jag inte för en sekund trott på det, men tidigt i morse fick David Accam veta att han inte tagits ut i den slutgiltiga VM-truppen för Ghana. Ghana spelade igår en träningslandskamp mot Holland och Accam satt på bänken hela matchen.

Nu reser han hem och går alltså rakt in i matchtruppen som ska möta Falkenberg i eftermiddag. “Jag är besviken att jag inte får åka till VM, men jag är ännu mer besviken på att jag inte ens fick visa upp mig i går mot Holland.” säger Accam till HIF.se

Accam satte sig på första bästa plan till Sverige tillsammans med Jesper Jansson som är glad över att Accam är villig att ansluta till HIF och hjälpa dem i eftermiddagens match.

Är det någon som kan tänka sig att den unge mittfältaren är sugen på att visa Ghanas landslagsledare hur fel de hade?

Olympiapubliken får alltså ännu en chans att njuta av David Accam. Hur många vill chansa på att det kommer flera?

Björn Velander BBL