AAJ nominerad till Årets lag i Kanada

Den förre HIFaren, Alexander Achinioti Jönsson, fortsätter sin framfart på andra sidan jordklotet. Nu har mittfältaren nominerats till Årets Lag i den kanadensiska ligan

Den 2:a December möter Forge FC, Haiti’s Arcahaie FC, där vinnaren gör upp om titeln med fyra andra lag och kvalificerar sig till 2021 Concacaf Champions League.

Matchen spelas i Dominikanska republiken, där Alex, och hans FC Forge, befinner sig sedan en tid tillbaka.

Som om klubben framgångar inte räcker så är Achinioti Jönsson även nominerad till en plats i Årets Lag av Canadien Premier Leagues jury. Röstningen, där fansen får säga sitt, avgjordes för någon dag sedan och nu återstår det att se om den förre HIFaren kammar hem såväl en plats i slutspelet som i Årets Lag?

Vill du läsa mer om Alex och hans nuvarande uppdrag så kan du göra det här

AOH drivs, sedan 2009, på ideéll basis. Vill du ge oss en applåd kan du alltid swisha en slant till 0703890866. Tack!